GO! Basisschool Veurne bestaat uit 2 vestigingsplaatsen: één in centrum Veurne in de Noordstraat 25 en één op de wijk Nieuwstad, Brugse Steenweg 139. De vestiging in de Noordstraat vormt een campus samen met de middelbare afdeling en is een echte “stadsschool”. De vestiging op de wijk Nieuwstad is gelegen op een groot domein in een zeer groene omgeving met heel wat mogelijkheden tot buitenactiviteiten op het schooldomein zelf.
GO! Basisschool Veurne is een open school waar alle kinderen welkom zijn, ongeacht afkomst, levensbeschouwing of talenten.
De school legt de focus op techniek en wetenschap (en bij uitbreiding STEM), ook cultuur, creativiteit, sport en een gezonde levensstijl trachten wij sterk te stimuleren.
Wetenschap en techniek worden in goede banen geleid door een leerkracht, die onze STEMcoach is. Zij leidt en begeleidt de collega’s hierin en volgde hiervoor meerdere nascholingen. Het STEMtraject werd opgestart en opgevolgd in samenwerking met de PBD.
Cultuur en creativiteit komen in alle klassen sterk aan bod. Ook wordt er geregeld een bezoek gebracht aan theater, wordt er een kunstenaar belicht in de klas, maken de leerlingen een kunstwerk, wordt er deelgenomen aan culturele activiteiten van stad Veurne, …
Graag leggen we ook de focus op beweging en een gezonde levensstijl. Elke dag een stuk fruit is geen holle slogan maar een feit op de school. Uiteraard is er ook in de lessen ruime aandacht om de gezonde levensstijl te integreren en er een levenshouding van te maken. Op de school is er een sportgangmaker aangesteld.
Deze profilering houdt echter geenszins in dat de andere vakken en vakgebieden minder aan bod zouden komen of dat er minder aandacht aan zou besteed worden. De profilering moet dan ook gezien worden als een “surplus”, iets waarin wij ons als basisschool extra onderscheiden
Wij willen dat alle kinderen zich maximaal kunnen ontplooien. Dit betekent dat naast het inzetten op optimaal kwaliteitsvol onderwijs in de klas er ook een sterk zorgbeleid uitgebouwd is. Op deze manier willen wij de kinderen tot maximale leerwinst brengen.
De groeperingsvormen hangen af van de grootte van de klasgroepen en kunnen dus wijzigen. Dit kan tot gevolg hebben dat bepaalde klassen soms wel of soms niet ingericht worden in één van beide vestigingen